10 فعالیت برای انجام درست در CRM
10 فعالیت برای انجام درست در CRM
یک شرکت ممکن است از ابزارها و نرمافزارهای انگشت شماری برای کمک به مدیریت بسیاری از جنبهها و جنبههای کسبوکار خود استفاده کند. با این حال، هنگام استفاده از ترکیبی از ابزارهایی که قرار نیست با هم ترکیب شوند، نتیجه ممکن است ناهماهنگی داخلی، فرصتهای معامله از دست رفته، همکاری ناکارآمد، و تجربه مشتری ضعیف باشد.
اینجاست که rel=”toenermer=”toenermer نرم افزار مدیریت روابط (CRM) وارد عمل می شود. CRM به کارمندان و تیمهای روبهروی مشتری اجازه میدهد تا روابط و تعاملات را با همه مشتریان بالقوه و مشتریان به راحتی مدیریت کنند. CRMها همچنین سودمند هستند زیرا آنها فعالیت های روزانه و وقت گیر را ساده و خودکار می کنند – در این قسمت، این فعالیت ها را بررسی می کنیم تا درک بهتری از بسیاری از کارهایی که می توانید با یک CRM انجام دهید به شما ارائه دهیم.< /p>
فعالیت های CRM چیست؟
فعالیت های CRM چیست؟
فعالیتهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اقدامات و مسئولیتهایی هستند که نرمافزار برای کمک به تیمها و کارمندان شرکت شما وجود دارد. نمونههایی از فعالیتهای CRM شامل خودکارسازی کارهای تکراری فروش، بازاریابی و خدمات، ذخیره و مدیریت دادههای مشتری و معاملات و گزارشدهی و پیشبینی است.
تعدادی
کارهای CRM
همانطور که گفته شد، یک CRM این توانایی را دارد که در طیف وسیعی از فعالیتها مانند ورود تماس، ردیابی معامله و مدیریت بلیط به شما کمک کند. در این فعالیتها، میتوانید کارها — وظایف به عنوان یادآوری برای خود و/یا یکی از اعضای تیم برای تکمیل یک فعالیت عمل میکنند.
کارها همچنین میتوانند بسته به اینکه چه چیزی شامل آن عمل میشود خودکار شوند – به عنوان مثال، با HubSpot، میتوانید یک کار را زمانی که معامله از یک مرحله به مرحله بعدی منتقل میشود خودکار کنید (مثلاً یک کار خودکار تنظیم کنید تا به تکرارها یادآوری کنید که با آنها پیگیری کنند. یک چشم انداز زمانی که احتمال بسته شدن معامله وجود دارد). همچنین میتوانید از وظایف برای کار بر روی فهرستهای کارها به ترتیبی که هر مرحله در فهرست اختصاص داده شده است استفاده کنید. پس از تکمیل یک کار در لیست کارها، به طور خودکار به رکورد مربوط به کار بعدی در دست هدایت می شوید.
اکنون، اجازه دهید چند نمونه از فعالیتهای CRM را بررسی کنیم.
فعالیت های CRM
- ذخیره و مدیریت داده های تماس.
- پیگیری معاملات.
- مستقیماً با مشتریان بالقوه و مشتریان ارتباط برقرار کنید.
- بلیتها را مدیریت کرده و به آنها پاسخ دهید.
- از اشیاء سفارشی استفاده کنید.
- کارها را خودکار کنید.
- صفحات فرود بسازید.
- یک پایگاه دانش ایجاد کنید.
- با ابزارهای دیگر ادغام کنید.
- گزارش، پیشبینی و تجزیه و تحلیل دادهها.
هنگامی که یک CRM دارید، تعدادی فعالیت وجود دارد که می توانید از این ابزار برای تکمیل، پیگیری، مدیریت، سازماندهی و پیگیری آنها استفاده کنید.
به خاطر این مقاله وبلاگ (و از آنجایی که امروزه ده ها CRM در بازار وجود دارد) به فعالیت هایی که می توانید با HubSpot شرکتهایی که SMB و CRM همه چیز را میخواهند. CRM که با آنها رشد می کند و اصطکاک را از بین می برد
1. ذخیره و مدیریت اطلاعات تماس.
ذخیره و مدیریت con با سهولت و تعامل با مخاطبین (ارسال ایمیل، ضبط تماس های تلفنی، یادداشت برداری، ثبت فعالیت های فروش و برنامه ریزی جلسات) همه از طریق CRM خود. این داده ها به طور خودکار ثبت می شوند تا اطمینان حاصل شود که سوابق تماس دقیق و به روز هستند. این همچنین استفاده از دادههای تماس را به روشهای مختلف مانند تقسیمبندی مشتری و هدفیابی (از طریق معاملات و کمپینها) آسان میکند.
2. معاملات را پیگیری کنید.
CRM ردیابی معاملات را آسان می کند. همچنین میتوانید راهاندازی و خطوط قرارداد و مراحل معامله را سفارشی کنید. این ابزار به طور خودکار داده های معامله (مانند مکالمات و جلسات) و همچنین جزئیات مربوط به جایی که معامله شما در حال انجام است را ردیابی و ذخیره می کند. وظایف را در CRM خود ایجاد کنید تا مهلتهای معامله خاص را به خود یادآوری کنید – این یک راه خوب برای اطمینان از برقراری ارتباط مناسب در صورت نیاز است. .
3. ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه و مشتریان.
چند راه وجود دارد که اعضای هر بخش می توانند مستقیماً از طریق CRM با مشتریان احتمالی و مشتریان ارتباط برقرار کنند، مانند ایمیل، تلفن، چت زنده و بلیط. همه سوابق ارتباطی برای دسترسی آسان و شفافیت در بین تیمها در یک مکان مرکزی نگهداری میشوند (به عنوان مثال، این باعث میشود همسویی بازاریابی و فروش ساده تر است).
تیمهای شما که وارد بازار میشوند، همگی به یک صندوق ورودی ارتباطی مشترک دسترسی خواهند داشت که آنها را قادر میسازد تا تجربه بهتری برای مشتری ایجاد کنند. علاوه بر این، افراد میتوانند به راحتی اطلاعات مکالمه یا تماس را به یکی دیگر از اعضای تیم بدهند، زیرا تعاملات و سوابق در جدول زمانی، صندوق ورودی و/یا پایگاه داده تماس مشترک CRM نگهداری میشوند.
4. بلیط ها را مدیریت کرده و به آنها پاسخ دهید.
یک صندوق ورودی جهانی در CRM شما وجود دارد که از طریق آن میتوانید از طریق بلیط، چت زنده، یا ایمیل. تیم شما همچنین میتواند تمام بلیطهای پشتیبانی را از داشبورد CRM مدیریت کند تا به طور مؤثر مشکلاتی را که پیش میآید مدیریت کند. CRM ایمیلهای خودکاری را برای مشتریانی که برای اطلاع از وضعیت بلیط خود به پشتیبانی مراجعه میکنند ارسال میکند. سپس، گزارش بلیط نگاهی به حجم بلیط، نوع، زمان پاسخگویی و موارد دیگر ارائه می دهد.
5. از اشیاء سفارشی استفاده کنید.
با rel ، شما کنترل تطبیق داده های CRM خود را با کسب و کار خود دارید. دادههای خود را طوری ساختار دهید که مکمل روش استفاده شما باشد – به این معنی که میتوانید اشیاء خود را نامگذاری کنید و ویژگیهای آنها را انتخاب کنید (بهعلاوه سایر اشیاء میتواند با آنها مرتبط شود) تا به طور کامل دادههای خود را سفارشی کنید.
جریانهای کاری محرک مبتنی بر شی سفارشی را تنظیم و استفاده کنید تا کارهای زمانبر را خودکار کنید و مخاطبان خود را در جایی که میخواهند، زمانی که میخواهند دسترسی داشته باشند، هدف قرار دهید.
6. وظایف را خودکار کنید.
یک CRM این قدرت را دارد که کارهای روزانه و زمانبر را در تیمهای مختلف خودکار کند. گردش کار و توالی برای این امکان وجود دارد.
از ener” target=”_blank”>reel=”_blank” استفاده کنید معیارهای ثبت نام را به منظور افزودن و به روز رسانی خودکار سوابق و همچنین انجام اقدامات لازم (که انتخاب می کنید) برای معاملات، مخاطبین، بلیط ها و موارد دیگر انجام دهید. از rel=”ener برای ارسال یک سری ایمیل که زمان بندی شده و بسیار هدفمند هستند.
یک CRM همچنین میتواند سایر فعالیتها مانند ورود داده، جستجو، پشتیبانی مشتری و مدیریت محتوا را خودکار کند.
7. صفحات فرود بسازید.
یک CRM همه کاره میتواند صفحات فرود شخصیسازی شده، با نام تجاری و زیبا را بسازد – همه اینها بدون کمک توسعهدهنده. قالبهای صفحه فرود داخلی وجود دارد که برای سفارشی کردن شما آماده هستند، و همچنین یک سازنده صفحه فرود، بنابراین صفحه فرود شما در عرض چند دقیقه آماده است.
علاوه بر محتوای شخصیسازیشده، میتوانید CTA و فرمهای منحصربهفرد اضافه کنید، و همچنین بهصورت پویا محتوا را برای مطابقت با مراحل مختلف سفر خریدار، دادههای تماس، منبع یا دستگاه انتخاب کنید. سپس، عملکرد صفحه فرود خود را از طریق CRM بهینه سازی، آزمایش و تجزیه و تحلیل کنید.
8. یک پایگاه دانش ایجاد کنید.
علاوه بر صفحات فرود، CRMهای همه کاره به شما کمک می کنند تا محتوای دیگری نیز ایجاد کنید – به عنوان مثال، یک پایه دانش. پایگاه دانش مفید است زیرا دسترسی به پاسخهایی را که مشتریان میخواهند و نیاز دارند، در زمان خود ارائه میدهد. با ساختن این کتابخانه از محتوای خودیاری، مشتریان می توانند بدون صحبت با یکی از نمایندگان شما، پشتیبانی مورد نیاز خود را دریافت کنند. این باعث صرفهجویی در وقت تیمهای خدمات و پشتیبانی میشود که سپس میتوانند به سمت مسائل پیچیدهتر مشتری که به تخصص آنها نیاز دارد هدایت کنند.
نه تنها می توانید پایگاه دانش خود را ایجاد کنید، به اشتراک بگذارید، و به روز کنید، بلکه می توانید آن را گزارش داده و تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید مشتریان چگونه از آن استفاده می کنند، به کدام صفحات بیشتر نیاز دارند و تأثیر کلی آن بر مخاطبان شما.< /p>
9. ادغام با ابزارهای دیگر.
یک CRM میتواند با ابزارهای دیگر ادغام شود تا هر نیازی را که تیم شما دارد برآورده کند. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا نرم افزار قدیمی خود را به طور یکپارچه با CRM خود (و سایر ابزارهای جدید) متصل کنید.
HubSpot دسترسی به بیش از 500 ادغام را ارائه می دهد که به طور خودکار با CRM و این قدرت را دارند که به شما کمک کنند حتی تخصصی ترین فعالیت ها را تکمیل کنید.
10. گزارش، پیش بینی و تجزیه و تحلیل داده ها.
CRM شما شامل گزارش گیری عمیق، قابل تنظیم، داخلی، داشبورد گزارش و پیش بینی برای کل کسب و کار شما است. صدها – یا می توانید گزارشی از ابتدا ایجاد کنید – که معیارهایی را که برای تیم شما مهم است را نشان می دهد. همچنین بهطور خودکار گزارشها را بهروزرسانی میکند تا مطمئن شود همه دادههای شما دقیق هستند. سپس، میتوانید آن گزارشها را در صورت نیاز با افراد مناسب به اشتراک بگذارید.
به عنوان مثال، گزارشهای CRM به رهبران فروش کمک میکند تا پیشرفت تیم خود را در رسیدن به سهمیه و همچنین عملکرد فردی، فعالیت فروش، بهرهوری پیگیری کنند. بازاریابی می تواند از داشبورد گزارش برای تماشای موفقیت کمپین های ایمیل و رسانه های اجتماعی خود استفاده کند. در همین حال، خدمات مشتری و پشتیبانی میتوانند از گزارشها برای مشاهده و تجزیه و تحلیل دادههای بلیط (مانند بلیطهای بسته شده و زمان بسته شدن) استفاده کنند.
تیمهای فروش و مدیران همچنین میتوانند با پیش بینی. گروههای پیشبینی بر اساس احتمال بسته شدن آنها به دستههایی تقسیم میشوند (نه در مرحله معامله). به این ترتیب، تیمهای فروش میتوانند تاکتیکهای فروش و محل صرف زمان خود را بر اساس بینش پیشبینیها تنظیم کنند.
با استفاده از فعالیت های CRM در زمان صرفه جویی کنید و کارایی را افزایش دهید
از فعالیت های CRM برای صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی در تمام تیم های داخلی خود استفاده کنید. تعدادی از فعالیتها وجود دارد که یک CRM مانند HubSpot میتواند به شما در انجام هر روز کمک کند، فارغ از اینکه در کدام تیم هستید. در نتیجه، میتوانید روی چیزی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید: مشتریانتان.
منبع:hubspot